1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Auteur
    Jolien Peeters
    Gast

Hallo,

Ik ben Jolien Peeters, student aan de KULeuven, en schrijf een thesis over transgenders en hun mediagebruik. Daardoor ben ik dus ook op zoek naar transgenders die met mij een paar thema’s willen bespreken. Ik begrijp dat het vervelend is als altijd dezelfde doelgroepen worden overspoeld met interviewvragen, maar ik wil toch mijn kans wagen!

Wat?
    Mijn doelstelling met dit onderzoek is om in de eerste plaats zelf een persoonlijke verrijking te hebben. Ik kom in mijn dagelijkse leven niet veel in contact met transgenders en ik vind dit persoonlijk jammer, daarom ook dat ik net voor dit thema gekozen heb om over te schrijven. Ik denk dat je veel van elkaar kunt leren door in dialoog met elkaar te gaan. Daarnaast studeer ik communicatiewetenschappen en is het vanuit mijn oogpunt ook erg interessant om te kijken hoe transgenders juist omgaan met de media die op hun afkomt en hoe zij zelf met die media omspringen en welk effect dit allemaal op hun heeft. Ik vind het interessant om vanuit mijn onderzoekdiscipline ‘communicatiewetenschappen’ te kijken naar hoe transmensen omgaan met media (zowel sociaal als traditionele media). Vaak leggen wij onze focus enkel op adolescenten maar vanuit communicatiewetenschappen is er nog niet veel gekeken naar hoe mensen van LGBTQ+ community hiermee omgaan. De groep transgenders is hierbinnen nog niet goed bestudeerd.

Hoe?
    De interviews gebeuren anoniem en confidentieel, niemand weet wat er gezegd is geweest buiten ik en de respondent zelf. Ik zou dus gewoon een gesprek willen hebben waarin ik een paar vragen stel, maar ik vind het zelf belangrijk dat de geïnterviewde persoon kan bepalen waar het gesprek heengaat.

Wie?
    Er zijn niet echt specifieke voorwaarden over wie de persoon juist moet zijn, ik denk net dat het interessant is om een zo divers mogelijke groep te hebben. De gesprekken zouden een uurtje duren. Ik zou ook zelf tot een plaats komen waar de respondent zich vertrouwd voelt. Een vergoeding is te vinden in een chocolade en een leuke babbel met mij!

Ik wil voornamelijk een thesis schrijven die de stem draagt van transgenders zelf en dit wil ik zo goed mogelijk proberen te doen, met hopelijk jullie hulp! Ik ben zelf van Leuven en ben in Amsterdam van 4,5 en 6 februari. Ik zou dan dus tijd kunnen maken om in Amsterdam een babbel te hebben.

Voor meer informatie mag je me altijd sturen op: jolien.peeters@student.kuleuven.be
    Hopelijk tot snel!
    Met enthousiaste groeten,​
    Jolien

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
Reageer op: Masterproef: Transgenders en mediagebruik
Mijn informatie: