Heppie de Peppie — 1 reactie

1. Mooi, Evelien, dat je Roué Verveer laat overlopen in de oproep van de Hogeschool Leiden. Tegelijk gaf Roué ons ook een inkijkje in maatschappelijke ontwikkelingen. Het publiek van Verveer zit, grofweg, tussen 30+ en 55 jaar, geboren op en na 1965, vlak voor tot ver na Dolle Mina (1969/70). 1965, toen huishoudschoolleerlingen hun lange broek nog ´verplicht´ verwisselde voor een rok en hun moeders buitenshuis nog een hoofddoekje droegen. Hoezeer Verveer ook probeert om ons positiever en relaxter tegen het leven aan te laten kijken, de realiteit leert anders, gezien de reactie van die man op de eerste rij. We kunnen zeker meer Roué Verveer gebruiken, maar transgenders in het algemeen en travestieten/crossdressers in het bijzonder hebben desondanks nog een lange weg te gaan.