De Gendercode — 2 reacties

1. Eerst keek ik naar Het Moederbrein (DKVN, 12-01-2020), daarna meteen De Gendercode, wat een leuke combi is. Beide gaan over wat je brein met je doet in twee specifieke, maar met enige fantasie in elkaars verlengde liggende situaties. Om bij De Gendercode te blijven. Mijn eerste gedachte, daar gaan we weer: weer die zwart/wit benadering. Dat bleek te vroeg geoordeeld. Gaandeweg wordt duidelijk dat transgender het containerbegrip is voor mensen wiens brein geen duidelijke keuze heeft ontwikkelt in mannelijk of vrouwelijk, of geen van beide. Kortom verhelderend, inzichtelijk en mooi gemaakt. Maar ook dat het onderzoek naar zoiets als het transgederbrein steeds meer in een stroomversnelling komt. Er staat ons dus nog heel wat kennis van nu tu te wachten.

2. Pingback:Transgenders in de Media - Vereniging Genderdiversiteit