Reacties

Hebben transgenders een marketingprobleem? — 2 reacties

  1. Iemand zei mij ooit: “blijf gewoon jezelf: door jezelf te zijn, op je werk, op Facebook, thuis bij je familie zul je je omgeving aanpassen”. Of dit waar is – of niet, is voor mij heel moeilijk in te schatten. Toch zit er misschien een kern van waarheid in.

    Een collega vertelde me laatst: “voor jij in ons team zat, was er een heel duidelijk verschil tussen de mannen en de vrouwen in ons team. De mannen waren heel macho, maakten standaard-mannen grappen over vrouwen. Sinds jij in ons team zit, zijn al die grappen weg en mogen wij als vrouw gewoon ons werk doen”.

    Ik heb me niet anders gedragen dan dat ik me eerder gedroeg. Heb niemand waar-dan-ook op aangesproken. En toch voelde het als compliment. Actie voeren door jezelf te zijn, is dat niet mooi? 😉

    • Frederique, ooit volgde ik een mind fullness programma bij Avatar, binnen deze beweging is ‘gewaarwording’ een gevleugeld begrip, wat mij persoonlijk enorm heeft geholpen. Maar waar het nu echt om gaat: wat mooi dat jouw collega’s deze gedragswijziging bij hun mannelijke colleg’s gewaar zijn geworden. Nu de rest van de maatschappij nog en misschien is dat gewoon een kwestie van tijd (en nog wat meer hulp in de media).

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *