Onderzoek Open Universiteit naar effect transitie op de relatie

Logo Open Universiteit

De afdeling klinische psychologie van de Open Universiteit is op zoek naar deelnemers aan een onderzoek naar de invloed van een geslachtsverandering op de relatie met de partner.

Doel van het onderzoek

Men wil graag meer inzicht krijgen in de aspecten die van belang zijn voor de kwaliteit van de liefdesrelatie tussen de transgender en de (ex)partner en beter begrijpen waarom sommige relaties stand houden en andere worden verbroken. Ook wil men onderzoeken of er behoefte bestaat aan ondersteuning vanuit de hulpverlening.

Deelnemers

Voor het onderzoek is men op zoek naar transvrouwen en hun partners en/of ex-partners, die de transitie geheel of gedeeltelijk moeten hebben meegemaakt. Deelnemers moeten ouder zijn dan 18 jaar. Voor het onderzoek is men zowel geïnteresseerd in relaties die bij de transitie stand hebben gehouden als in relaties die werden verbroken. Het onderzoek zal bestaan uit een interview van ongeveer anderhalf uur wat zal worden afgenomen bij de deelnemers thuis, dan wel in overleg op een andere plaats. De transgender en de partner of ex-partner zullen afzonderlijk worden geïnterviewd.

Aanmelding

Geïnteresseerden kunnen contact opnemen met Jill Lentferink via het e-mail adres
transitieonderzoek@yahoo.com