Oprichter TransAmsterdam genomineerd voor Amsterdammer van het Jaar

Yvo Manuel Vas Dias, de oprichter van TransAmsterdam, is genomineerd voor de titel Amsterdammer van het Jaar.

Transpride

Yvo heeft in 2014 de eerste Amsterdam TransPride opgezet. Met als doel de beeldvorming van transgender mensen te verbeteren en te versterken en deze mensen meer zichtbaar te maken in de samenleving.

Yvo Manuel Vas Dias

TransAmsterdam

In 2015 heeft hij de stichting TransAmsterdam opgericht. TransAmsterdam is een transgender-organisatie voor kunst, cultuur en lifestyle, die transgender personen en kunstenaars een podium biedt. Met zijn team organiseert hij de maandelijkse avond Café InClusion, met verschillende activiteiten, workshops, trainingen, forums en themabijeenkomsten, en herdenkingen voor en ten behoeve van transgender mensen.

Van 7 december 2016 tot en met 14 januari 2017 kun je op hem stemmen via de website van de Amsterdammer van het Jaar http://amsterdammervanhetjaar.nl/stem/. Meer informatie http://amsterdammervanhetjaar.nl/yvo-manuel-vas-dias/.

Interview

Nog meer weten? In het komende nummer van Transformatie kun je een interview lezen met Yvo.